ايتنا - آخرين عناوين

ساخت وبلاگ

کد مطلب: 43003

Share/Save/Bookmark

جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۴۰

ایتنا - شاید بتوان با مروری کوتاه بر فواید و دلایل موفقیت این درگاه‌های واسط و شبهات اینگونه خدمات دید بهتری به کل قضیه داشت.


علیرضا شیرازی*
در روزهای پایانی سال گذشته خبر عجیبی در ارتباط با فیلتر شدن برخی درگاه‌های واسط پرداخت(درگاه‌های غیربانکی) منتشر شد و این مسئله با مسدود شدن برخی درگاه‌های واسط دیگر در سال جاری ادامه داشت.
بطور خلاصه کار این درگاه‌های واسط ارائه خدمات پرداخت به سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی است اما به جای آنکه هر سایت یا فروشگاهی درگاه اختصاصی از سیستم بانکی بگیرد در این درگاه‌های واسط مبالغ پرداختی توسط مشتریان فروشگاه‌ها ابتدا به حساب خود واسط‌ها واریز و سپس به حساب مدیران فروشگاه‌ها واریز می‌شود. درباره دلیل مسدودسازی‌ها گمانه‌زنی در فضای مجازی صورت گرفت و برخی آنرا مرتبط به سیاست‌های بانک مرکزی و شاپرک دانستند و برخی به سیاست‌های مرکز توسعه تجارت الکترونیک. اما دلیل دیگری که مطرح شد استفاده برخی سایت‌های غیرمجاز از خدمات این درگاه‌های واسط بود، سایت‌هایی که مثلاً در زمینه فروش وی پی ان(به قصد دور زدن فیلترینگ) یا فروش فیلم غیرمجاز فعالیت می‌کردند. حداقل بصورت غیررسمی مدیران برخی از این درگاه‌های واسط نیز دلیل مسدود سازی سایت خود را همین علت اعلام کردند که اگر چنین باشد به نظر می‌رسد با سیاست‌های نظارتی و کنترلی بیشتر از طرف این واسط‌های پرداخت امکان رفع فیلترها آنها وجود دارد.

اما بحث طولانی دیگری در این چند سال اخیر مطرح بوده و آن ذات و نحوه فعالیت اینگونه سایت‌های واسط هستند بخصوص آنکه در واقع چنین خدماتی عملاً مدیران فروشگاه‌ها را از ثبت رسمی در طرح‌هایی مانند نماد اعتماد یا پروسه دریافت درگاه از بانک بی‌نیاز میکند و در واقع به نوعی آنرا دور می‌زند.
شاید بتوان با مروری کوتاه بر فواید و دلایل موفقیت این درگاه‌های واسط و شبهات اینگونه خدمات دید بهتری به کل قضیه داشت.

بی تردید مهم‌ترین دلیل گرایش و جذابیت اینگونه واسط‌های پرداخت فرار از بروکراسی دولتی و نهادهای مرتبط بوده است. روندی که در این سال‌ها نه تنها اصلاح نشده است بلکه بر میزان آن افزوده شده است. اگر تا چند سال پیش تنها مدتی وقت و کاغذبازی بین مدیر یک فروشگاه اینترنتی و بانک برای گرفتن درگاه پرداخت لازم بود این‌روزها ثبت در مرکز توسعه تجارت الکترونیک و دریافت نماد اعتماد(که زمانی اختیاری و صرفاً برای نمایش اعتبار بیشتر یک فروشگاه بود) ضروری شده است و به نظر می‌رسد که سازمان مالیات هم همانطور که مدتی قبل نامه‌هایی به برخی از دارندگان درگاه‌های بانکی در ارتباط با پرداخت ارزش افزوده فرستاده بود نیز به فهرست کاغذبازی‌ها اضافه شده است. حال فرض کنید که فردی تمایل به فروش برخی محصولات دیجیتال خود مانند کارهای گرافیکی یا برنامه‌های کوچک خود دارند و ضمن آنکه مبلغ قابل توجهی برای میزان تراکنش‌ها متصور نیست تنها مایل به آزمودن کار خود است، تصور اینکه چنین فردی برای چنین کاری روند طولانی ثبت نام‌ها و مجوزها را طی کند و در نهایت هم شاید نیاز طی کردن روند دیگری در سازمان مالیات یا وزارت ارشاد و.. داشته باشد بسیار سخت است و اینجاست که
درگاه‌های واسط پرداخت راه حل خوبی هستند.

اما فرار از بروکراسی تنها جذابیت این درگاه‌های واسط نیست و یکی از دلایل مهم دیگر سادگی، مستندات بهتر، روانی و کامل‌تر بودن API و وب سرویس برخی از این درگاه‌های واسط است. در بسیاری از موارد پیاده سازی بخش پرداخت یک سایت یا فروشگاه اینترنتی با وب سرویس و API این درگاه‌های واسط آسان‌تر و سریع‌تر از همین کار با وب سرویس‌های درگاه‌های رسمی بانکها است. بنابراین خلاقیت و نوآوری در این درگاه‌های واسط همواره بخشی از جذابیت آنها بوده است.

اما شبهات فعالیت این درگاه‌های واسط کم نیست. بزرگ‌ترین آن شاید حذف بانک‌ها و بخصوص بانک مرکزی و هر نهاد ناظر دیگری بر تراکنش‌های مالی است. در این درگاه‌های واسط مبلغ دریافتی از کاربران سایت‌ها یا فروشگاه‌ها ابتدا به حساب مدیر یا شرکت گرداننده یک درگاه واسط واریز شده و از آنجا در دوره‌های زمانی یا به درخواست مدیر فروشگاه به حساب اعلامی صاحب فروشگاه واریز می‌شود. چنین چرخه‌ای عملاً نظارت بر اینکه چه کسی دقیقاً در چه زمانی و به چه کسی پول را پرداخت کرده است برای نهادهای ناظر غیرممکن می‌کند و در واقع پتانسیل بالایی برای پولشویی و گردش غیرشفاف پول ایجاد می‌کند.

در نظر بگیرید که حداقل در کلام اراده بانک مرکزی مبارزه با این عدم شفافیت گردش مالی است. جداسازی تراکنش‌های مالی بالای پانزده میلیون تومان یا محدودیت در پرداخت پول نقد در هر روز در بانک‌ها بخشی از گام‌هایی است که بانک مرکزی در این زمینه برداشته است و صحبت از خرید یا تهیه نرم‌افزارهایی است که با استفاده از الگوریتم‌های BigData و آنالیز تمامی تراکنش‌های بانکی تراکنش‌های مشکوک را کشف کند. همچنین توجه داشته باشید که این درگاه‌های واسط حداقل بصورت رسمی امکان بررسی و تایید هویت کاربران خود را ندارند(مانند آنچه بانک‌ها در اختیار دارند) و حتی ممکن است برخی کاربران با هویت و اطلاعات اشتباه از خدمات این درگاه‌ها سوءاستفاده کنند.
نکته دیگر در همین زمینه عدم مشخص بودن استانداردهای امنیتی و ثبت تراکنش‌ها و فعالیت کاربران در این درگاه‌ها است که بخصوص با توجه به کثرت تراکنش‌ها و مبلغ در گردش می‌تواند در شرایطی مشکلات امنیتی ایجاد کرده و حقوق و مال مشتریان را تضییع کند.

شبهه دیگری که در فعالیت این درگاه‌های واسط مطرح است حضور نسبتاً پررنگ برخی فروشگاه‌ها یا سایت‌هایی است که خدمات غیرمتعارف یا غیرقانونی ارائه می‌کنند. همانطور که اشاره شده و شاید برخی کاربران نیز با آن مواجه شده باشند سایت‌هایی که انواع وی پی ان یا فیلم‌های غیرمجاز را با استفاده از همین درگاه‌های واسط بفروش می‌رسانند کم نیستند بخصوص آنکه براحتی می‌توانند آدرس سایت خود را عوض کرده و بدون نیاز به طی کردن روند خاصی همچنان از خدمات این درگاه‌های واسط استفاده کنند و از قرار این مسئله در نهایت باعث مسدودسازی برخی از این درگاه‌های واسط شده است.

اما چاره چیست؟ قرار نیست اینجا یک نتیجه کلی یا راهکار نهایی ارائه شود اما به نظر می‌رسد که راهکار نهایی حداقل بایستی چند ویژگی داشته باشد، اول آنکه روند دریافت درگاه رسمی پرداخت از بانک‌ها بخصوص برای کسب و کارهای کوچک آسان‌تر و سریع‌تر شود و در واقع مشکل اصلی و ریشه‌ای حل شود و بعد آنکه ابتکار و دانش پویای بخش خصوصی و شرکت‌های کوچک در ارائه چنین سرویس‌هایی مد نظر قرار گیرد و در نهایت امکان نظارت چه بر تراکنش‌های مالی صورت گرفته و چه بر نوع فعالیت مشتریان این درگاه‌ها به شکل معقولی فراهم شود.
از نظر نگارنده شاید یک راه ساده و پیشنهادی برای رفع مشکلات و شبهات، فعالیت درگاه‌های واسط در قالب خدمات سایت شاپرک است، در واقع آنها نیز مانند بانک‌ها آدرس اختصاصی در سایت شاپرک داشته و درعین حال بتوانند خدمات خود را در قالب وب سرویس‌های اختصاصی به مشتریان خود عرضه کنند. چنین روندی می‌تواند علاوه بر امکان نظارت بانک مرکزی شرایطی را برای رقابت درگاه‌های واسط برای ارائه خدمات و وب سرویس‌های بهتر فراهم کند.
* کارشناس وب و مدیر سرویس دهنده بلاگفا

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 120 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:24

کد مطلب: 43002

Share/Save/Bookmark

جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۲۳

ایتنا - اولین گردهمایی مدیران ارشد IT با رویکرد بهینه سازی راهکار مجازی سازی در سیستم آموزشی برگزار می‌شود.

اولین گردهمایی مدیران ارشد IT با رویکرد بهینه‌سازی راهکار مجازی‌سازی در سیستم آموزشی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایتنا این همایش با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و مجموعه دانش بنیان رها و نمایندگان خارجی شرکت بین‌المللی وی کلود پوینت(پیشرو در عرصه بهینه سازی راهکار مجازی سازی در سیستم آموزشی) برگزار خواهد شد.

مطابق این گزارش سرفصل‌های این همایش به قرار زیر است:
- مقدمه ، معرفی و مقایسه انواع راهکار مجازی سازی ۱۰ الی ۱۰:۳۰
- معرفی راهکار مجازی سازی بهینه شده ۱۰:۳۰ الی ۱۱
- کارگاه آموزشی مجازی سازی با استفاده از پروتکل DDP - کارگاه آموزشی استفاده ترکیبی و بهینه از انواع راهکار های مجازی سازی
- گپ و گفتی دوستانه بهمراه پذیرایی (باغچه خیام)
- اهدای گواهی آموزشی معتبر فنی و حرفه ای
- اهدای گواهی پایان دوره از کمپانی بین المللی وی کلود پوینت

برخی مدعوین همایش عبارتند از: مدیران ارشد IT، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش(استانها، مناطق و نواحی)، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان فنی و حرفه ای(سازمانی و آموزشگاهی )، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، دانشگاه ها، دانشکده‌ها و موسسات آموزش عالی، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، سازمان هوشمند سازی مدارس، شرکت ارتباطات زیرساخت، گروه صنعتی مپنا

مکان همایش: برج میلاد (مرکز همایش‌ها) - سالن سعدی(VIP)
زمان همایش: سه شنبه ۱۳۹۵/۰۳/۰۴ - ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲:۳۰

علاقه‌مندان به حضور در این همایش لطفا حداکثر تا شنبه یکم خرداد ماه از طریق لینک ثبت نام در وب‌سایت www.rahaco.net ثبت نام کنید.
 
 

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 161 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:24

کد مطلب: 42999

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۸

ایتنا- با کمک تبلت جدیدی که در حال تولید است سایت‌های مورد نظر خود را تنها با فرامین صوتی باز می‌کنید!

ساخت تبلت‌های قادر به درک فرامین صوتی

آمازون بعد از ساخت بلندگوهایی با قابلیت درک فرامین صوتی که برای سفارش دادن پیتزا، تاکسی گرفتن، جستجوی اینترنتی و غیره قابل استفاده هستند، قصد دارد تبلت‌هایی با چنین توانایی تولید کند.

به گزارش ایتنا از فارس، دستگاه جدید یک نمایشگر رایانه‌ای مشابه با تبلت‌هاست و فعلا اسم کد Knight برای آن انتخاب شده است.

آمازون تولید سخت‌افزار این تبلت را بر عهده شرکت Lab126 گذاشته و گزارش‌های خبری حاکیست که طراحی و ساخت آن از مدتی قبل آغاز شده است.

با استفاده از این تبلت برای دسترسی به وب‌سایت‌ها یا عکس‌ها و دیگر محتوای چندرسانه‌ای موجود در حافظه دستگاه حتی نیازی به لمس نمایشگر آن نیست و تنها کافیست کاربر فرمان خود را به طور صوتی صادر کند.

آمازون هنوز این خبر را رد یا تائید نکرده است. Lab126 قبلا محصولات دیگری را هم برای آمازون تولید کرده بود که از جمله آنها می‌توان به دستگاه کتاب‌خوان الکترونیک کیندل، تبلت‌های فایر و بلندگوهای اکو و تپ اشاره کرد.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 142 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:11

کد مطلب: 43000

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۱

ایتنا- علاقمندان به مشاهده مجازی و دقیق شاهکارهای هنری در موزه‌ها می‌توانند از یک دوربین رباتیک که به همین منظور طراحی شده، استفاده کنند.

سفر به قلب موزه‌ها با دوربین جدید رباتیک

دوربین رباتیک جدید می‌تواند تصاویری با کیفیت گیگاپیکسل از عکس‌ها و نقاشی‌های نصب شده در این موزه‌ها تهیه کرده و در معرض دید علاقمندان قرار دهد.

به گزارش ایتنا از فارس، افرادی که نمی‌توانند هزینه سفر به کشورهای مختلف و بازدید از نقاشی‌ها و دیگر تولیدات فرهنگی موجود در موزه‌های سراسر جهان را بپردازند می‌توانند از این طریق جزئیاتی را در تصاویر مشاهده کنند که تا پیش از این ممکن نبود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده تصاویر یاد شده که به تصاویر گیگاپیکسلی مشهور است می‌توانند به نشانی https://www.google.com/culturalinstitute/project/art-camera مراجعه کنند.

تعداد این تصاویر هزار مورد است که قرار است در آینده بر تعداد آنها افزوده شود. فناوری مورد نیاز در این دوربین توسط گوگل فراهم شده و برای تهیه هر عکس صدها عکس از نمای خیلی نزدیک از نقاشی‌ها و ... تهیه شده و با یکدیگر ترکیب می‌شوند. برای تنظیم یکنواختی فاصله دوربین از نقاشی‌ها و تصاویر هم از اشعه لیزر و آشکارساز سونار استفاده می‌شود.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:11

کد مطلب: 42983

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۳

ایتنا - گوگل تصمیم قطعی خود را گرفته است و تا پایان سال ۲۰۱۶ حمایت گوگل کروم از فلش ادوبی را مسدود سازد.

قطع پشتیبانی گوگل کروم از فایل‌های فلش

گوگل تصمیم قطعی خود را گرفته است و تا پایان سال ۲۰۱۶ حمایت مرورگر مشهور خود گوگل کروم از فلش ادوبی را مسدود می‌سازد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، برنامه قدیمی و محبوب دنیای وب و اینترنت یعنی فلش حالا دیگر تبدیل به مجموعه‌ای از آسیب‌پذیری‌های فراوان شده و هر چند به‌طور مداوم وصله‌های امنیتی برای رفع آنها منتشر می‌شود، اما بنظر می‌رسد در حال افول شدید است.

گوگل تایید کرده که فلش را به استثنای ۱۰ سایت از طریف منوی پیش‌فرض خود مسدود خواهد ساخت، البته یوتیوب و فیس‌بوک در لیست امن هستند، اگرچه در درجه اول به یوتیوب به پروتکل HTML5 منتقل شده است.

سایت‌های دیگر عبارتند از: yahoo.com ، live.com، twich.tv، amazon.com و برخی سایت‌های روسی. این سایت‌ها به عنوان پراستفاده‌ترین سایت‌هایی هستند که هنوز از فلش تکیه می‌کنند و یک‌سال مهلت دارند تا از این کارشان دست بردارند.


گوگل در حاضر دسترسی به پلاگین‌هایی که از پروتکل‌های NPAPI استفاده می‌کنند را مسدود کرده است. عوارض این اقدام، حذف رندر و سیلورلایت خود مایکروسافت است که به نوبه خود به این معناست که تعدادی از رسانه‌ها قادر به پخش محتوای نخواهند بود.

به نظر صاحبنظران واقعیت این است که اگر فناوری فلش از میان برود هیچکس واقعا اهمیت نمی‌دهد، حتی اگر همین اتفاق برای ادوبی بیفتد باز هم کسی از این موضوع دلگیر نخواهد شد. بنابراین حذف این برنامه خبر شوکه‌کننده‌ای نخواهد بود، حتی اگر همیشه کار خود را با فلش انجام می‌دهید تنها تغییر خاص یک کلیک اضافه است، همین.
 

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 142 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:11

کد مطلب: 42997

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۲

ایتنا- اگر سیستم‌عامل موبایل روی پی.سی‌.ام ذخیره شود، همه‌چیز در کسری از ثانیه بالا می‌آید.

خداحافظی با رم و فلش با انقلاب آی بی ام در ذخیره‌سازی اطلاعات روی گوشی‌های هوشمند

ذخیره‌سازی دیتا از طریق Ram یا فلش روی گوشی‌های هوشمند می‌تواند تحت تأثیر فناوری آی.بی.ام متحول شده و PCM جایگزین آن شود.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، پی.سی‌.ام یا همان Phase-Change Memory به دلیل گران بودن تاکنون در گوشی‌های هوشمند بکار گرفته نشده، اما محققان آی .بی.ام می‌گویند با ایجاد روش نوین و بکارگیری جریان الکتریکی برای نوشتن و خواندن دیتا از روی شیشه آمورف (شیشه‌های غیر فرم یافته و بدون نظم بلند دامنه) توانسته‌اند دست به تولید ارزان‌قیمت آن بزنند.

بیش از ۱۵ سال است که از فناوری پی.سی‌.ام در ساخت دیسک‌های نوری و سایر محصولات استفاده می‌شود و آی.بی.ام توضیح زیادی درباره نحوه کاهش هزینه برای تولید انبوه نداده و فقط از یک روش صرفه‌جویی برای حفظ ۳ بیت دیتا به ازای هر سلول، حتی در دمای بالای محیطی صحبت کرده است.

محققان آی.بی.ام که در کارگاه بین‌المللی IEEE در پاریس درباره حافظه / Memory صحبت می‌کردند ادعا کردند که روش ابداعی آنها ارزان‌تر از فلش مموری و حتی DRAM در می‌آید و به‌زودی آنها را از گردونه رقابت خارج می‌کند.

برخلاف RAM/ Random access memory در پی.سی‌.ام دیتا حتی در صورت خاموش شدن از دست نمی‌رود و به گفته کارشناسان ترکیب پی.سی‌.ام و فلش می‌تواند محصولی جدید با کش بالا تولید کرده و باعث شود تا گوشی موبایل در کسری از ثانیه بوت شود چراکه سیستم‌عامل یک گوشی هوشمند می‌تواند در داخل پی.سی‌.ام ذخیره شود و به همین خاطر بدون تأخیر و در سریع‌ترین زمان ممکن لود شده و بالا بیاید.

در حال حاضر نمی‌توان گفت آینده در دستان پی.سی‌.ام خواهد بود یا نه؟ اما قطعاً می‌توان حدس زد که روش ذخیره‌سازی دیتا و به‌خصوص سیستم‌عامل روی گوشی می‌تواند متحول شود و گوشی‌های سریع‌تری راهی بازار شود.

 

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:24

کد مطلب: 42998

Share/Save/Bookmark

انتقاد عضو نظام صنفی به عملکرد کمیته وام وزارت ارتباطات

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۲

ایتنا- الیشایی: به طرح‌هایی که اصلا امتیاز در خور توجهی نداشتند وام تعلق گرفت.

۲ ماه ارزیابی‌ را دور ریختند و سلیقه‌ای وام دادند

فرهاد الیشائی در یک نشست خبری اظهار داشت: برای تخصیص تسهیلات به شرکت‌های فناوری اطلاعات از محل منابع کمیته وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات، وزارت از معتمدین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای ارزیابی طرح‌ها دعوت کرد.

به گزارش ایتنا از فارس، این عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: قرار بود ۹۰ میلیارد تومان توزیع شود که در این پروسه حدود ۲۵ نفر از مدیران شرکت‌های برتر IT کشور ۲ ماه برای ارزیابی طرح‌ها وقت گذاشتند؛ اما وقتی گزارش نهایی طرح‌های ارزیابی شده به وزارت ارتباطات ارائه شد، همه طرح‌ها را دور ریختند و به هر کسی که دلشان خواست وام دادند که البته پرداختی‌ها هم تاکنون بسیار جزئی است.

وی گفت: توجیه وزارت این بود که طرح‌هایی که برای دریافت وام انتخاب شده‌اند، در گذشته ارزیابی و اکنون اعلام شده‌اند.

الیشائی تصریح کرد: در نهایت به طرح‌هایی که امتیاز بالا داده بودیم تسهیلات ندادند و به طرح‌هایی که اصلا امتیاز در خور توجهی نداشتند وام تعلق گرفت که در مجموع لیست نهایی حداکثر ۱۰ درصد با آنچه که انتظار داشتیم تطابق داشت.

این مدیرعامل یک هلدینگ نرم‌افزاری همچنین در پاسخ به این سوال که «ناصر علی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی پس از اعطای تسهیلات به شرکت‌های فناوری اطلاعات از عملکرد وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات در این‌باره قدردانی کرد»، گفت: علت تشکر ایشان را نمی‌دانم اما تشکر وی در آن زمان بی‌معنی و خطای بزرگی بود و مسئولیت آن بر عهده خودشان است.
 

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:24

کد مطلب: 43001

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۹

هنوز گوگل در این زمینه هیچ توضیحی ارائه نکرده است.

تحریم برخی سرویس‌های گوگل برای کاربران ایرانی مجددا برقرار شد.

به گزارش ایتنا چند روز پیش تعدادی از خدمات گوگل برای کاربران ایرانی به صورت غیرمنتظره‌ای مرتفع شده بود، که از جمله مهم‌ترین آنها «گوگل آنالیتیکس» بود.

اما اکنون بنظر می‌رسد این تحریم‌ها مجددا برقرار شده است.

هنوز گوگل در این زمینه هیچ توضیحی ارائه نکرده است.

- پیشینه خبر:
لغو تحریم سرویس‌های گوگل برای ایران

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 129 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:24

ايتنا - آخرين عناوينتهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا)

http://itna.ir/ Wed, 18 May 2016 15:20:07 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 121 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:18

کد مطلب: 42995

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۱

ایتنا- محققان موفق به ساخت دوربین ورقی مجهز به لنزهای انعطاف‌پذیر شده‌اند که می‌تواند به دور هر شیء‌ای پیچیده شود و آن را به یک دوربین دیجیتالی تبدیل کند.

ورق هوشمندی که دوربین دیجیتالی می‌شود

ورق‌های هوشمندی ساخته شده است که کاربر می‌تواند آن را در قالب دوربین دیجیتالی به اشکال مختلف مورد استفاده قرار دهد.

این ورق‌ها از نوعی لاستیک اوپتیکی ساخته شده‌اند و به کمک آنها می‌توان ضخامت دوربین‌های دیجیتال را به‌اندازه کارت‌های اعتباری کاهش داد تا عکاسان براحتی آنها را حمل کنند. «شری نایار» مدیر گروه تحقیقاتی دانشگاه کلمبیا که این ورق‌های هوشمند را ساخته است توضیح داد که با فناوری مذکور می‌توان هر سطحی را به یک منبع اطلاعاتی تصویری تبدیل کرد.

برای این دوربین هوشمند لنزهای انعطاف‌پذیری ساخته شده است که بین ورق‌های لاستیکی تعبیه می‌شوند و عکاس می‌تواند در اشکال مختلف از آن استفاده کند. مدل اولیه این دوربین منعطف به صورت مربع ساخته شده است و در هر ضلع آن، قاب سیلیکونی ۳۳ لنز را در خود جا داده است. هر کدام از این لنزها با زاویه ۵۲ درجه تصویربرداری می‌کنند.

منبع : ایران

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 143 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:49

کد مطلب: 42996

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۱

ایتنا- گوگل برنامه و خدمات جدیدی موسوم به Spaces طراحی و عرضه کرده که به اشتراک‌گذاری اقلام مختلف در وب را در میان گروه‌های کوچک تسهیل می‌کند.

خیز بلند گوگل برای طراحی یک شبکه اجتماعی جدید

این برنامه جدید گوگل به اشتراک‌گذاری گروهی برای iOS، اندروید و رایانه‌های رومیزی در وب قابل استفاده است و ظرف چند روز آینده در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد. علت این نام‌گذاری فضایی است که از طریق برنامه‌های یاد شده برای به اشتراک‌گذاری مطالب مورد علاقه در دسترس کاربران علاقمند قرار می‌گیرد.

به گزارش ایتنا از فارس، هر کاربر بعد از ایجاد فضای مورد نظر می‌تواند موضوعات متنوعی خلق کرده و دوستان و همکارانش را برای مطالعه آنها دعوت کند. این دعوت از طریق لینک ایمیلی، پیام در پیام‌رسان‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. همچنین این خدمات دارای گزینه‌ای برای ارسال لینک دعوت از طریق فیس‌بوک است.

مهم‌ترین مزیت این شبکه اجتماعی عدم نیاز به جابجایی از یک برنامه به برنامه دیگر و کپی و پیست کردن لینک مطلب مختلف در وب است. ایجاد امکان دسترسی توکار به جستجوگر گوگل،یوتیوب و کروم از مزایای این شبکه اجتماعی است که باعث می‌شود خروج از محیط آن برای یافتن ویدئوها، مقالات به منظور به اشترک‌گذاری محتوا ضرورتی نداشته باشد.

در این برنامه برخی قابلیت‌های گپ هم پیش‌بینی شده تا بتوان از دیدگاه‌ها و نظرات دوستان و آشنایان هم در مورد محتوای به اشتراک گذارده شده مطلع شد. همچنین امکان جستجو در محتوا برای یافتن مطالب گوناگون وجود دارد.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 138 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:49

کد مطلب: 42997

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۲

ایتنا- اگر سیستم‌عامل موبایل روی پی.سی‌.ام ذخیره شود، همه‌چیز در کسری از ثانیه بالا می‌آید.

خداحافظی با رم و فلش با انقلاب آی بی ام در ذخیره‌سازی اطلاعات روی گوشی‌های هوشمند

ذخیره‌سازی دیتا از طریق Ram یا فلش روی گوشی‌های هوشمند می‌تواند تحت تأثیر فناوری آی.بی.ام متحول شده و PCM جایگزین آن شود.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، پی.سی‌.ام یا همان Phase-Change Memory به دلیل گران بودن تاکنون در گوشی‌های هوشمند بکار گرفته نشده، اما محققان آی .بی.ام می‌گویند با ایجاد روش نوین و بکارگیری جریان الکتریکی برای نوشتن و خواندن دیتا از روی شیشه آمورف (شیشه‌های غیر فرم یافته و بدون نظم بلند دامنه) توانسته‌اند دست به تولید ارزان‌قیمت آن بزنند.

بیش از ۱۵ سال است که از فناوری پی.سی‌.ام در ساخت دیسک‌های نوری و سایر محصولات استفاده می‌شود و آی.بی.ام توضیح زیادی درباره نحوه کاهش هزینه برای تولید انبوه نداده و فقط از یک روش صرفه‌جویی برای حفظ ۳ بیت دیتا به ازای هر سلول، حتی در دمای بالای محیطی صحبت کرده است.

محققان آی.بی.ام که در کارگاه بین‌المللی IEEE در پاریس درباره حافظه / Memory صحبت می‌کردند ادعا کردند که روش ابداعی آنها ارزان‌تر از فلش مموری و حتی DRAM در می‌آید و به‌زودی آنها را از گردونه رقابت خارج می‌کند.

برخلاف RAM/ Random access memory در پی.سی‌.ام دیتا حتی در صورت خاموش شدن از دست نمی‌رود و به گفته کارشناسان ترکیب پی.سی‌.ام و فلش می‌تواند محصولی جدید با کش بالا تولید کرده و باعث شود تا گوشی موبایل در کسری از ثانیه بوت شود چراکه سیستم‌عامل یک گوشی هوشمند می‌تواند در داخل پی.سی‌.ام ذخیره شود و به همین خاطر بدون تأخیر و در سریع‌ترین زمان ممکن لود شده و بالا بیاید.

در حال حاضر نمی‌توان گفت آینده در دستان پی.سی‌.ام خواهد بود یا نه؟ اما قطعاً می‌توان حدس زد که روش ذخیره‌سازی دیتا و به‌خصوص سیستم‌عامل روی گوشی می‌تواند متحول شود و گوشی‌های سریع‌تری راهی بازار شود.

 

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:49

کد مطلب: 42990

Share/Save/Bookmark

معاون وزیر ارتباطات پاسخ داد:

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۶

ایتنا- جهانگرد: برای اجرای سرویس ایمیل بومی لازم است طرح‌های موفق تجاری بهتر لازم مورد استفاده قرار گیرد.

چرا ایمیل‌های ایرانی موفق نیستند؟

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید دارد: با توجه به این‌که نگهداری و پشتیبانی سرویس ایمیل امری پرهزینه‌ محسوب می‌شود، لازم است ارائه‌ این سرویس با خدمات دیگر همراه شود تا بدین ترتیب هزینه‌ها مدیریت شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، نصرالله جهانگرد در پاسخ به سوالی درباره موفق نبودن ایمیل‌های ایرانی و برنامه دولت برای بهبود شرایط این بخش اظهار کرد: قطعا وضعیت ایمیل‌های بومی به تدریج بهتر خواهد شد، اما به طور کلی با توجه به پرهزینه بودن نگهداری و پشتیبانی این فضا و با توجه به این‌که به‌طور غالب گزینه‌هایی که به عنوان ایمیل بومی مطرح می‌شوند، قصد دارند به طور مستقل تنها سرویس ایمیل را ارائه کنند، برای اجرای موفق این کار لازم است طرح‌های تجاری بهتری مورد استفاده قرار گیرد که این اتفاق هم به تدریج در حال رخ دادن است.

معاون وزیر ارتباطات همچنین متذکر شد: نکته دیگر آنکه در ارائه‌ خدمات ایمیل بومی و بومی‌ساز این بخش تاکید اصلی بر آن است که شرایط فراهم شود تا داده‌ها و اطلاعات کشور و مردم در فضای داخلی مستقل شده و کمتر مورد استفاده مراجع بین‌الملل قرار گیرد. بدین ترتیب حتی سرویس‌هایی که ممکن است در یک شرکت و برای کارمندان آن شرکت هم ارائه شوند می‌توانند موثر واقع شوند و مانع خروج اطلاعات در کشور شوند.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:20

کد مطلب: 42991

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸

ایتنا- هند دومین بازار پررونق تلفن همراه در جهان است و حضور قدرتمندانه در آن برای اپل اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

نگاه اپل به هند برای رشد مجدد

اپل که در ماه‌های اخیر با کاهش رشد درآمد مواجه شده قصد دارد با حضور پررنگ در برخی کشورهای در حال توسعه شرایط خود را بهبود ببخشد.

به گزارش ایتنا از فارس، هدف اولیه اپل در این برنامه توسعه کشور چین بود و حالا این شرکت قصد دارد هند را به چین جدیدی برای خود مبدل کند. البته به نظر نمی‌رسد فرمول مورد استفاده اپل در چین در هند هم به همان شکل موفق باشد.

تیم‌کوک مدیر‌عامل اپل قصد دارد این هفته به هند سفر کند تا پیشنهادهای اپل برای بازگشایی تعدادی فروشگاه اپل و فروش گوشی‌های دست دوم را در این کشور مطرح کند.

کوک قبلا بازار هند و چین را از جهات مختلف مشابه دانسته بود. زیرا هر دو کشور اقتصادهایی بزرگ و در حال توسعه دارند که رشد سریع آنها می‌تواند به نفع اپل تمام شود. مدیر‌عامل اپل ماه گذشته در این مورد گفته است: هند در نقطه‌ای قرار دارد که چین هفت تا ده سال قبل در آن قرار داشت.

البته سطح درآمد مردم هند در مقایسه با چین به میزان چشمگیری پایین‌تر است و آنان به خرید گوشی از اپراتورهای تلفن همراه نیز عادت ندارند و لذا شرکت‌های بزرگ مخابراتی نمی‌توانند به رشد فروش گوشی‌های ساخت اپل کمک کنند. بنابراین اپل باید به دنبال الگوهای بازاریابی دیگری در هند از جمله حضور گسترده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و محبوب باشد.

در برنامه سفر تیم‌کوک مدیر‌عامل اپل به هند دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر این کشور هم گنجانده شده وباید منتظر ماند و دید این دیدار چه دستاوردهایی برای اپل خواهد داشت.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:20

کد مطلب: 42928

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲

ایتنا- به‌تازگی اطلاعات جدیدی در مورد بحران حمله سایبری به بانک بنگلادش منتشر شده است که نشان می‌دهد این حمله توسط همان گروهی انجام شده است که دو سال گذشته با هک کردن شرکت سونی پیکچرز جنجال زیادی را به راه انداخته بودند.

کشف ارتباط حمله سایبری به بانک بنگلادش و هک سونی پیکچرز

به‌تازگی اطلاعات جدیدی در مورد بحران حمله سایبری به بانک بنگلادش منتشر شده است که نشان می‌دهد این حمله توسط همان گروهی انجام شده است که دو سال گذشته با هک کردن شرکت سونی پیکچرز جنجال زیادی را به راه انداخته بودند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، به‌تازگی اطلاعات جدیدی درباره هک شدن سیستم مرکزی بانک ملی بنگلادش منتشر شده است که ابعاد جدیدی را درباره این ماجرا فاش می‌سازد.

این حمله سایبری که در ماه فوریه سال جاری انجام شده بود، موجب سرقت ۸۱ میلیون دلار دارایی از بانک مرکزی بنگلادش شده و برای این بانک مشکلات فراوانی را ایجاد کرده بود.

 

حال سازمان پرداخت جهانی بانکی یا سوئیفت نسبت به این موضوع به سایر بانک‌ها هشدار داده است و اعلام کرده است که شباهت‌های بین این حمله و یکی از حملات سایبری مشهور دو سال پیش کشف کرده است.

تحقیقات انجام شده بر روی این هک نشان داده است که روش اعمال شده در آن شباهت زیادی به روش اعمال شده در ماجرای هک سونی پیکچرز در سال ۲۰۱۴ (در پی ساخته شدن فیلم مصاحبه که یک طنز علیه کره شمالی بوده است) وجود داشته است.

به‌این‌ترتیب انگشت‌های ملامت بار دیگر به‌سوی کشور کره شمالی قرار گرفته‌اند و به‌این‌ترتیب انتظار می‌رود که به‌زودی شاهد یک جنجال بزرگ سایبری مانند رخدادی که در سال ۲۰۱۴ شاهد آن بودیم، باشیم.
 

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 146 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:20

کد مطلب: 42558

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۰

ایتنا- مسئولان سیستم‌های سایبری نظامی در آمریکا به‌تازگی پروژه‌ای را آغاز کرده‌اند که شامل حمله سایبری به داعش نیز می‌شود.

حمله سایبری آمریکا به داعش

مسئولان سیستم‌های سایبری نظامی در آمریکا به‌تازگی پروژه‌ای را آغاز کرده‌اند که شامل حمله سایبری به داعش نیز می‌شود.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، به نظر می‌رسد که آمریکا حمله از طریق نیروی هوایی خود به داعش را برای شکست این گروهک تروریستی کافی نمی‌داند و به‌تازگی اقداماتی در جهت مبارزه با این گروه در سایر جبهه‌ها به عمل آورده است.

بر اساس اطلاعاتی که به‌تازگی در نشریه نیویورک تایمز منتشر شده‌اند، گروه‌های نظامی آمریکا قصد دارند تا تمرکز ویژه‌ای را برای ایجاد جنگ سایبری با دشمنان خود قرار بدهند.

 

بر اساس این اطلاعات، به‌زودی سامانه سایبری نیروهای نظامی آمریکا حملات الکترونیکی خود را علیه گروهک تروریستی داعش آغاز خواهد کرد تا مواضع اینترنتی این گروهک را نیز به‌مانند مواضع فیزیکی آن با آسیب روبرو سازد.

هنوز چندوچون انجام این حملات مشخص نیست زیرا اطلاعات خاصی درباره آن منتشر نشده است و به‌احتمال فراوان نیز این اطلاعات به‌راحتی به رسانه‌ها راه نخواهند یافت.

شایان‌ذکر است که نیویورک تایمز در بخشی از مقاله مربوط به این سیستم پا را از حد خود فراتر نهاده و این سیستم را مناسب مبارزه سایبری با داعش، کره شمالی و ایران دانسته است که قرار دادن نام ایران در کنار یک دیکتاتوری بزرگ و یک گروهک تروریستی اقدامی توهین‌آمیز و ناشایست به‌حساب می‌آید.
 

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 152 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:47

کد مطلب: 42939

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۲

ایتنا- به‌تازگی متخصصان موفق به طراحی یک نرم‌افزار ویژه شده‌اند که می‌تواند با شبیه‌سازی عملکرد ماشین‌های مختلف، عمر مفید آن‌ها را تخمین بزند.

نرم‌افزار هوشمند برای پیش‌بینی عمر مفید ماشین‌ها

به‌تازگی متخصصان موفق به طراحی یک نرم‌افزار ویژه شده‌اند که می‌تواند با شبیه‌سازی عملکرد ماشین‌های مختلف، عمر مفید آنها را تخمین بزند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، کارکرد ماشین‌ها در بسیاری از موارد در ذهن ما چندان حائز اهمیت نیستند و اهمیت فراوانی به عمر مفید دستگاه‌های مختلف نمی‌دهیم زیرا در بیشتر مواقع پیش از فرارسیدن پایان عمر مفید، دست از وسیله یاد شده می‌کشیم.

با این‌ حال این شرایط در صنایع نظامی و یا سایر موارد دارای اهمیت اجرایی وضعیت بسیار متفاوتی خواهد داشت زیرا از کار افتادن سیستم در چنین شرایطی می‌تواند منجر به یک بحران شود.

 

حال متخصصان نرم‌افزار برای این مشکل راه‌حلی یافته‌اند که می‌توان به کمک آن در ابتدای کار به عمر مفید دقیق دستگاه پی برد.

این نرم‌افزار در حقیقت با شبیه‌سازی دستگاه‌ها به سراغ تخمین زدن میزان کاربری آن‌ها رفته و می‌تواند زمان ازکارافتادن دستگاه را پیش‌بینی و محاسبه کند.

شایان‌ ذکر است که قرار است از این نرم‌افزار برای سیستم‌های مربوط به هواپیماها، تانک‌ها و بالگردهای نظامی ارتش آمریکا استفاده شود.
 

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 142 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:47

کد مطلب: 42986

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۴

ایتنا- شرکت اچ.پی لپ‌تاپ جدیدی از سری الیت‌بوک را روانه بازار کرده که بیشتر مناسب کاربردهای حرفه‌ای و شغلی است.

لپ تاپ جدید اچ پی از راه رسید

لپ‌تاپ جدید اچ.پی که EliteBook 1030 نام دارد، نسخه‌ای بزرگتر و قدرتمندتر از EliteBook 1020 است و البته در مقایسه با EliteBook 1040 سبک‌تر و کوچک‌تر محسوب می‌شود.

به گزارش ایتنا از فارس، شاسی فلزی و عدم وجود فن خنک کننده از جمله ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. امروزه عموم رایانه‌های مجهز به پردازنده‌های Core M نیازی به فن‌های قدیمی خنک کننده ندارند و بدون نصب آن عرضه می‌شوند.

این لپ‌تاپ دارای نمایشگر ۱۳.۳ اینچی Full HD است و البته کاربران در صورت تمایل می‌توانند آن را با نمایشگر Quad HD خریداری کنند.

پردازنده ۱.۱ گیگاهرتزی اینتل از نوع Core M هم همراه با این لپ‌تاپ عرضه می‌شود که البته کاربران در صورت تمایل می‌توانند پردازنده Core M۷ از نوع ۱.۲ گیگاهرتزی را بر روی سیستم خود نصب کنند.

امکان نصب حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه، ۱۶ گیگابایت رم، ۱۳ ساعت عمر باتری، پرت USB-C، دو پرت USB 3.0، سازگاری با WiDi و Bluetooth 4.2 از جمله دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ ۱۲۴۹ دلاری است که تا دو هفته دیگر روانه بازار می‌شود.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 137 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:43

کد مطلب: 42987

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۶

ایتنا- خریداران کیت پنج دلاری Raspberry Pi Zero می‌توانند یک رابط دوربین به آن متصل کنند تا این رایانه کوچک که در کف دست جای می‌گیرد را برای تماشای تصاویر نیز به کار بگیرند.

رایانه پنج دلاری به قابلیت نصب دوربین مجهز شد

بنیاد Raspberry Pi می گوید با به روزکردن سخت‌افزار Raspberry Pi Zero یک متصل کننده دوربین را به این ریزرایانه شخصی ۵ دلاری افزوده تا از این طریق بتوان از قابلیت‌های دوربین‌های دیجیتال هم به همراه رایانه مذکور استفاده کرد.

به گزارش ایتنا از فارس، همچنین یک کابل آداپتور شش اینچی هم در این مجموعه پیش‌بینی شده است. Eben Upton موسس Raspberry Pi می‌گوید رابط افزودن دوربین یکی از پرتقاضاترین قابلیت‌هایی است که کاربران خواستار افزوده شدن آن به این رایانه پنج دلاری بودند. انتظار می‌رود با این تحول استقبال از رایانه‌های یاد شده افزایش یابد.

فروش این رایانه کوچک به طور اینترنتی و از طریق خرده فروشی‌های مختلف صورت می‌گیرد و تا به حال بیش از ۳۰ هزار واحد از نسخه ۱.۳ آن به فروش رفته است و انتظار می‌رود این روند تقاضا در ماه‌های آینده هم ادامه یابد.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 128 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:43

کد مطلب: 42988

Share/Save/Bookmark

عرضه ۳ مدل گوشی

سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۹

ایتنا- قرار است از گوشی‌های آیفون ۷ اپل در سه مدل تا اوسط ماه سپتامبر رونمایی شود.

آخرین شنیده‌ها از آیفون ۷

شایعات درباره گوشی جدید آیفون ۷ شرکت اپل تا همین اواخر اینگونه بود که قرار است در سه مدل ۴.۷ اینچ، ۵.۵ اینچ و ۵.۵ اینچ Pro در سال جاری میلادی عرضه شود و گوشی ۵.۵ اینچ Pro از ماژول دوربین دوگانه در قسمت پشت گوشی بر خوردار است.

به گزارش ایتنا از مهر، اما به گفته منابع مطلع، قرار است شرکت اپل تمام گوشی‌های ۵.۵ اینچ آیفون ۷ را مجهز به ماژول دوربین دوگانه کند این در حالی است که پیش از این تصور می‌شد فقط مدل ۵.۵ اینچ Pro دارای ماژول دوربین دوگانه است.

 

بر اساس منابع آگاه، تولید گوشی‌های آیفون ۷ در سه مدل آغاز شده است. این سه مدل شامل آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و آیفون 7 Pro خواهد بود.

گفته می‌شود شرکت‌های Foxconn و Pegatron قطعات گوشی‌های آیفون اپل را تولید و مونتاژ می‌کنند.

انتظار می‌رود شرکت اپل از گوشی‌های جدید آیفون در اوسط سپتامبر سال جاری میلادی رونمایی کند و فروش آن بلا فاصله آغاز شود.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 122 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:43